Formularz „Podziękowania i pochwały” w Intercity

Postanowiłem ostatnio podziękować jednemu panu konduktorowi z Intercity, który bardzo pomógł mojej mamie w podróży. Nauczyłem się tego od żony, że ludziom warto dziękować- rzeczowo i konkretnie mówić im o tym, za co jesteśmy wdzięczni. Okazało się, że moją wiadomość mogę wysłać jedynie poprzez formularz „Skargi i wnioski”. Nie ma specjalnego formularza pt. „Podziękowania i pochwały”. Nie ma nawet formularza „Informacja zwrotna”. Firma nie nastawia się na to, że ktoś będzie ją chwalił i jej dziękował. Pewnie wynika to z doświadczenia- nikt nie chwali…

To chyba takie odzworowanie rzeczywistości wokół nas w ogóle. Raczej rzadko korzystamy z takiego formularza wobec siebie nawzajem, rzadko kiedy mówimy o tym, za co jesteśmy wdzięczni i co w otaczającym nas świecie jest dobre. Jakoś to nie przykuwa naszej uwagi i nie zajmuje czasu naszych rozmów. Uważam, że to jest ze stratą dla obu stron. Dla adresata wiadomo- nie usłyszy dobrego słowa, ominie go zastrzyk motywacji do dalszych starań itd. Ale także nadawca takiego komunikatu może sporo zyskać, bo jego uważność zaczyna się wyostrzać na otaczające go dobro. Rzeczywistość jest złożona, zawiera i dobre i złe rzeczy, ale to od nas zależy na co będziemy kierować naszą uwagę, co będziemy dostrzegać, o czym będziemy mówić i co, w konsekwencji, będzie się mnożyć.

PS. Klikając w reklamę na moim blogu wspierasz mnie finansowo, dziękuję!

1 Comment

  1. Zgadzam się, warto doceniać. Jestem ojcem dwóch chłopaków. Jeden jest 11 letnim autystyiem, drugi 7 letnim wysoko funkcjonującym ZA.
    Ze starszym w ramach trenowania umiejętności społecznych jeździmy na stację benzynową w drodze do szkoły. Obsługa stacji zawsze była bardzo miła i wspierająca. Dałem opinię pozytywną na google maps. Bardzo się ucieszyli i poprosili o opinię na stronie ich firmy. Znalezienie miejsca gdzie zamieścić opinię zajęło chwilę. Warto jednak było zobaczyć radość pracowników stacji przy kolejnej wizycie. Oczywiście nie jest to jedyne doświadczenie🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.